​[170810] The Asia Business Daily Makalesi – BTS’in en sıcak çocuklardan biri olabilmesinin 4 nedeni ~ 

Onlar yalnızca Blood, Sweat & Tears ile en iyisi oldular. Temmuz’da BTS, Rolling Stone dergisinin “Tanımanız gereken 10 yeni sanatçı” listesine girdi. Ek olarak New York Times’ın “Amerikalılar en çok hangi müziği sever?” makalesindeki sanatçılar sıralamasında 45. sıradaki Lady Gaga’yı geçerek 44. sırada yer aldı. Herkes BTS’in neden bu kadar popüler olduğunu merak ediyor. 
2013 Haziran’da BTS, gençlere ‘Hayaliniz nedir?’ diye sordukları “No More Dream” ile çıkış yaptı ve rookie (çaylak) ödülünü kazandı. 2015’te ilk kez bir müzik şovunda istikrarsız gençleri tanımlayan “I Need U” ile ödül aldılar. Sonunda 2016’da “Blood, Sweat & Tears” ile büyük ödül kazandılar ve kendi elleriyle bir taç yaptılar.

BTS’in popülaritesinin dört büyük nedeni ~

1- YETENEK 

BTS albümlerini ve sahneyi orijinal şarkılarla dolduruyor. Albümlerine kendi müziklerini koyarak müzikal yeteneklerini sergilediler. Onların ki klişe bir aşk şarkısı değil, toplumu eleştirdiler ve otobiyografik şarkı sözleriyle içtenlikle şarkı söylediler. Ayrıca “Cypher” ve “Skit” gibi geleneksel Hip Hop parçalarını yaparak bir ‘idol rapçisi’ önyargılarının üstesinden geldiler. Koreografi olmadan BTS’den bahsetmek mümkün değil. Performans videolarının hangi kısmını durdurursanız durdurun, hepsinin senkronize bir şekilde dans ettiklerini görürsünüz.

2 – SAĞLAM HİKÂYE ANLATIMI 

Her bir albüm bir hikaye ile bağlantılı. Okul üçlemesi (No More Dream, N.O, Boys in Luv), isyankâr bir ruhla dolmuş toplumu; HYYH serisi hayatın en güzel anını, gençliği içeriyordu; Wings (BS&T)’de ise; BTS kendi hikayesini anlatıyordu.
Sadece şarkı sözleri değil, MV’deki tek bir sahne malzemesi bile, BTS’in kendi dünyasını sembolize eden bir anlam taşıyor. Hayranlar bu anlamları çözüp tahmin ediyor ve onlarla paylaşıyorlar. 

Örneğin “Blood, Sweat & Tears” MV’si.

Videoda, iyiliği ve kötülüğü sembolize eden renk, çocukların günaha girdiğini gösteriyor. MV’nin başlangıcında Jin, günahkâr meleklerle, savaşan melekleri anlatan “the Fall of the Rebel Angels” tablosuna bakıyor. Bu resim, asıl hikayenin tümünü videoya yayıyor. İkinci yarıda, V sırtındaki izleri açığa vurarak günahkar bir melek olduğunu göstermekte. Siyah bir zemin ve mavi gözler, hikaye V’nin mutlak şeytan olduğunu gösteriyor. Sonunda, video, oğlanların kabuğunu kırarak yeniden doğacaklarını anlatıyor. BTS, tek bir satır kullanarak bile benzersiz bir hikayeyi yoğun bir şekilde anlatıyor ve MV’deki sahne malzemeleri, kendilerini tipik idol sanatçılarından ayırıyor.

3. BOL İÇERİKLİ ÇOCUKLAR  (İNDİRİLEBİLİR İÇERİKLER)

BTS Youtube kanalında, üyelerin günlük çekimleri olan BANGTAN LOG adı altında 15.000’den fazla video bulunmaktadır.

BANGTAN bölümleri, müzik videolarının kamera arkaları, ödül törenleri, BANGTAN BOMB’lar, soyunma odasında ki halleri gibi bir çok içerik.

Bu içerikler, BTS’in diğer tarafını yani sahne arkası ve kameranın olmadığı yerleri içeriyor. Bu içerikler, drama veya bir televizyon şovu değil. Youtube aracılığıyla global hayranlarıyla da bağlantı kuruyorlar, aynı zamanda bir diğer bağlantı siteleri Twitter ile sıkça selfieler, oluşturdukları playlistler hatta günlük hayatlarının küçük bir kısmını içeren videolar bile paylaşıyorlar. Sosyal medyayı son derece aktif bir şekilde kullanıyorlar bu sayede yerli ve yabancı hayranlarıyla olan ilişkilerini güçlü tutuyorlar.

4. UMUTSUZCA ARMY’lere AŞIK

Ne zaman BTS bir ödül kazansa asla vurgulamayı unutmadıkları bir isim var, “BTS’in güçlü fandomu A.R.M.Y” 2016 MAMA ödül töreninde “Yılın Sanatçısı” ödülünü kazandıklarında, Rap Monster, sahneye henüz göz yaşlarını dahi silmeden, çıkar çıkmaz “A.R.M.Y” diye bağırmıştı. Törende şirket çalışanlarına ve şirketin CEO’suna dahi teşekkür etmeden önce hayranlarına olan minnettarlığını dile getirmişti. Sahneye doğru yürürken gayet mutlu görünen ve gülümseyen Jungkook, sahneye çıktığında aniden ağlamaya başlamıştı daha sonra gözyaşlarının sebebinin, sahneye çıkarken bir hayranıyla göz göze gelmesinin sonucunda olduğunu söylemişti. BBMAs konuşmalarında ise, “Bu ödül, tüm dünyada ki sevgiyi ve ışığı milyonlarca insana ulaştıran herkese ait” diye bitirmişlerdi. Bu tek taraflı bir sevgi değil. Her fırsatta hayranlarının sevgisini ve gösterdikleri ilgiye minnettar olduklarını dile getiriyorlar. Hayranlarına olan inançlarını arttırıyorlar, bu şekilde hayranlarını büyülüyorlar ve böylelikle onları bırakamıyorlar. Bazıları, BTS’in denizaşırı ülkelerde başarısının olması onların KPOP’ı bildikleri anlamına gelmediğini iddia ediyor. BTS’i en iyi tanıyanlar tabi ki A.RM.Y’ler. BTS’in gelecekte gelebilecekleri yerleri düşünmek onlar için inanılmaz bir mutluluk. Kendilerine, “Dirt Spoon Idol Grubu” (küçük idol grubu) dedikleri zamanlar sanki dün gibi. Fakat şimdi, onlar geleceğin çocukları.

©jiminishell

Yorum bırakın